Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

24 juni 2009

Lätt Lunch i solen

Man skulle ha tagit semester denna vecka. Otroligt varmt, men man ska inte klaga.
Den kan försvinna lika fort som den kom.
Har förmånen att ha mitt jobb fem minuter från hemmet. Ska värma lunchen och gå ut
i solen. Vi kör ju lite GI som nog alla jag känner vet. Har nog fått ett antal att välja den
livsstilen. Nu behöver man ju inte vara fanatisk men den funkar om man ger den en chans.
Här kommer dagens GI recept

Lax i hummersås

2 per.
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
1 msk soltorkadetomater i pureform
3 dl matgrädde
1 påse wokgrönsaker
3 msk hummerfond
1 msk hackad dill
300 gram lax
salt, peppar

Fräs lök, vitlök och puren i lite olja. Slå på grädden och fonden.
Lägg i grönsakerna, dillen och sist laxen. Låt puttra tills laxen
är färdig ca 10 minuter. Salta & peppra efter smak.

Eftersom vi kör GI så äter vi den som den är.
Men den är god ihop med färsk pasta. Man får ju fuska
ibland.

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Den var jättegod, åt den igår till lunch.