Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

30 juni 2009

Röror

Tänkte dela med mig av några olika röror som är gott till tex grillat.
Gjorde flera till midsommar som flera tyckte va goda.
Men man behöver ju inte krångla till det, göra det enkelt för sig.

1. Fetaoströra: 1 paket fetaost mixas ner med 1 dl creme fraich,
vitlök, färsk timjan och lite peppar.

2. Pestoröra: 2 msk pesto med soltorkadetomater (zeta)blandas med
2 dl creme fraich. Lite flingsalt.

3. Vitlöksröra: 2 dl creme fraich, 2 tsk vitlökskrydda(alpnaering)oumbärlig.
Gott att ta i lite sweet chili sås i vitlöksröran.

4. Oliv/paprika: 2 msk paprika/oliv tapenad Zeta, blandas med creme fraich 2 dl.

5. Varm vitlökssås: Värm i kastrull 2 dl creme fraich (den feta), blanda i 1 dl
matgrädde och 1 till 2 köttbuljongstärningar.
Pressa i 2 till 3 vitlöksklyftor. Såsen är SÅ god till färsk
potatis och grillat.

Kommer jag på någon mer så återkommer jag.

Inga kommentarer: