Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

23 juni 2009

Potatissallad

Efter våran midsommarbuffe har jag fått frågan vad jag hade i salladen.
Och som vanligt så går jag ju sällan efter något recept. Man tager vad man
haver som sagt. Så här kommer midsommar 2009 recept.

Ca: 15 per.
3 kilo färskpotatis
2 rödlök
2 påsar ruccola
3 paket fetaost
1 burk Zeta grillad paprika
1 burk Zeta pesto med soltorkade tomater
1 burk soltorkade tomater
oliver efter eget tycke
citronolivolja
flingsalt, peppar

Hacka lök.
tärna fetaosten, hacka paprikan och tomaterna.
Blanda allt. Salladen går utmärkt att servera ljummen som kall.

1 kommentar:

Johanna sa...

Kan varmt rekomenderas då jag var en av de lyckliga att få smaka!