Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

28 juni 2009

Lätt sallad i solen


Skulle fixa lite lunch, behövde egentligen åka och handla.
Men vadå, man får väl trolla lite.
Så det blev en enkel sallad, fast den blev väldigt god måste jag säga.
Oftast så tar man pasta för att få salladen lite mera "matig", men det är jätte gott att göra en enkel omelett som man smaksätter med någon god krydda. Låt den svalna och klipp ner den i strimmor.
Detta är vad jag hade i.

Sommar sallad med bacon och fetaost.

2 per.
Omelett utav ett ägg + lite grädde
Ett paket fetaost
1 rödlök
cocktailtomater
Ett paket bacon (knaperstekt)
sallad
Gurka
Oliver

Gjorde sedan en dressing med lätt cremefraiche och vitlök.

Inga kommentarer: