Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

18 augusti 2010

Skoldax!

Då har min lilla tjej blivit stor. Idag var det upprop för Majas 6 årsgrupp. Blandade känslor för mig, tycker nog att det är lite tidigt. Maja tycker själv att det ska bli jätte spännande, kul att få lära sig läsa och skriva. Det var så enkelt med dagis,(förlåt, förskola) där är det ju liksom skyddad verkstad. Här så får dem så mycket eget ansvar, eftersom det är en friskola. Finns inga rena klasser, ansvarsgrupper heter det så fint. sexåringar samlas med barn upptill elva år. Lite stökigt kommer det nog vara. Öppna klassrum, inga dörrar, tänk vilken volym! Är lite orolig hur det ska gå, men man får ju lita på alla pedagoger att dem vet vad dem gör. saknade dock ett eget föräldra möte innan starten, här fick jag fråga hur och vart man ska lämna på morgonen. Hade varit bra för oss som det är nytt för att få lite mer info om sexårsverksamheten. Men det är väl så här det är att gå på friskola, frågar man inget får man inget veta. men det är nog bara jag som oroar mig, Maja bryr sig inte, och det är ju hon som ska gå där, inte jag. Så jag litar på Maja att hon fixar det här. Hon är ju faktiskt ganska så tuff och har skinn på näsan. Så pedagogerna får nog lite att tass med.

Inga kommentarer: