Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

13 augusti 2010

Vimmerby


Två väldigt arga poliser!


Trångt på dass!


Den nya Pippiarenan.



Tjejerna på vandring i den lilla staden.


Gårdagen spenderade jag, Maja och hennes bästis Iris med mamma på Astrid Lindgrensvärld. En lyckad dag med kanon väder. Hade ju kollat innan hur det skulle bli och packade ner regnkläder och gummistövlar ifallatt liksom. Men när vi kom dit så sken solen från en klar blå himmel. Maja klagade i värmen där hon gick i jeans o tröja(själv lika klädd). Så det blev att inhandla topp med shorts, (tyvärr hade dem inget i vuxen storlek) så slapp hon svettas ihjäl. Ett tips till andra är ju att åka nu för det var nästan inget folk där alls. Vi var jätte förvånade, men förstås skönt att slippa trängas och vara rädd att barnen kommer bort bland allt folk. Kul att se barnen där dem lever sig in i sagovärlden och alla figurer. Men jag fattar inte hur dem alla som jobbar där orkar att gå in i sin roll HELA dagarna som dem går där. Jag menar, tänk alla barn som kommer fram och liksom inte vill ge sig, vill bara krama Karlsson el Pippi vill inte gå, Hur kul kan det vara. Tålamod är nog ett måste och ett STORT barnhjärta. En stor eloge till alla som spelar sina roller, dem är fantastiska. Och den nya "Pippi arenan" med hoppitossan är ju helt otroligt bra. Eftersom det blir att vi åker varje år så är det kul när dem gör nått nytt, även för vi vuxna att titta på. Så nästa år åker vi nog i augusti också. Har inte hunnit ladda ner korten, men det kommer snart. Imorgon bär det iväg till Västerås för att fira alla som fyllt/fyller år i augusti. Det är sammanlagt 5 st, så det blir en dyr månad. Sedan är semestern slut för iår. Ha det gott!

Inga kommentarer: