Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

11 augusti 2010

Stockholm


Maja på Skansen


Äntligen så är maja på Grönan.


Häftiga skelett på naturhistoriska.


Maja i storstan


Vasaskeppet


Jag och övriga familjen har avverkat Stockholm under två dagar. I måndags så tog vi Vasa, Nordiska och Naturhistoriska. Kan säga att det var ett tag sedan jag var på ett musieum, men förvånande nog så var det faktiskt intressant. Maja tyckte att skeletten från vasa var bäst. Nordiska kanske inte passade Majas ålder, men att vi hamnade där berodde på att det började vräka ner så det var närmast att ta skydd där. Och eftersom vi hade köpt Stockholmskortet så är det ju fritt på alla(nästan)musieum så det är bäst att passa på. Naturhistoriska därimot var ju perfekt för barn. Mycket att pilla på och trycka på. Så där skulle nog Maja kunnat gått flera timmar till. På tisdagen så var det Grönans & Skansens tur. Men som vanligt så var vi ju inte ensamma, och alla åk var minst 30 minuters kö på. Och när vi ville åka en gång till på "vilda musen" så var kön 60 minuter! kan säga att den kön stod vi inte i. Vi tågade istället över till Skansen med ganska ömmande fötter(varför tog jag inte flip flops)och där blev det ju inte direkt mycket mindre att gå. Mindes inte att det var så stort. Men vi såg iallafall Anders Lundin och lite av Perelli. Hörde desto bättre. Kan ju inte fatta att det finns dem som köar från tidig morgon(denna gång även två som övernattat)för att få sitta nära. Men iallafall så är vi nöjda med våran resa till huvudstaden och som jag alltid säger efter att jag varit där så skulle jag ALDRIG vilja bo där, Norrköping är såå lagom.

1 kommentar:

designofluna sa...

Hej! Just nu har jag en tävling där du kan vinna valfri Lunafigur. Kolla in om du har lust!
Kram Malin