Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

25 september 2011

80-tals middag i Västerås

Äntligen så har jag haft tid att ladda upp bilder från kameran. Det tar ju faktiskt ganska mycket tid tyvärr. Vore det inte så tidskrävande så skulle jag nog lägga upp bilder väldigt ofta.  Här är maten vi gjorde förra helgen när vi var i Västerås. À`LA 80-tal....

   Till förrätt blev det en klassiker "toast skagen", Den skulle man göra oftare. Såå väldigt god:)
Enkelt recept: Grovhacka räkor och blanda med majonnäs, cremefraich, hackad rödlök, dill, cayenpeppar o så blandar jag i keso också. Garnera med räkor, citron, dill, rödlök o löjrom.


   Vi blev rekommenderade detta vin "Rolling" som skulle passa till "toasten" och den var jätte god. Är ju inte nån fanatiker i vitt vin men kan varmt tipsa om den.


   Huvudrätten blev "flygande jacob" och eftersom jag kör LCHF avstod jag från riset och det var gott ändå.

 
           Efterrätten bjöd Marie o Magnus på och det var "marängswiss", så barnsligt gott o enkelt att göra. En favvo!


Vi avslutade kvällen med en tårta eftersom Magnus hade fyllt 45 år och jag fyllde 39(!) Och det kan man ju INTE tro;) hahaha!!! Men jag ser verkligen fram emot att fylla 40, ska bli jätte kul.

Inga kommentarer: