Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

13 september 2011

Härliga tisdag....

...började med att jag själv fick sitta i frisörstolen. Som jag har längtat:) senast var det inför Turkiet resan(!) o visst, det var i maj!!! Hinner liksom inte med sig själv. Brukar nog va så tyvärr. Men nu är det gjort och det blev lite rödare än vad jag brukar ha. Och om jag tänker efter så har jag nog aldrig varit nån "redhead" men nu var det dax:) lägger upp bild imorgon för då är jag ledig...tjohoo så skönt det ska bli. Och som jag sagt tidigare så är mina tankar på lite längre hår på gång. Hoppas vi får tid till att sätta fast lite löshår nästa vecka...spännande värre:) också nått som jag aldrig haft, men NEJ det har INTE med att göra att jag fyller 39(!)nu på söndag, nej då inte alls:) måste väl få förnya sig ibland...hihihi!! Resultatet får ni vänta på.

Men till nått helt annat. Har nu bokat både resa o hittat ett hotell i ROM. Det ska bli så himla kul. Vi ska bo på hotell "Canova" ett fd kloster. Tyckte det lätt spännande, och det ligger mitt i central Rom. Promenadavstånd till det mesta. Längtar efter lite avkoppling o ser fram emot god mat, gott vin, god glass, hotellfrukost, strosa omkring, njuta i solen,kanske shoppa nått snyggt(!), jag ska bara njuta ordentligt.
Har aldrig varit i Rom, så om ni kära läsare har några tips på vad man inte ska missa o lite vad som helst så kom gärna med tips. Bara att lämna en kommentar o skriv lite tips. Blir väldigt glad för alla tips som kommer:)

Nått mer annat då! Jo det kommer lite mera recept på LCHF mat. Har bara inte hunnit ladda upp kort. Men är ju ledig imorgon så då ska jag hinna så mycket(!). Hoppas jag iallafall. Men jag kör hårt. Har inte fuskat nått. Så stolt. Och det går sakta men säkert neråt. Snart är det fyra kg minus:) ingen är gladare än jag. Och det är ju inte svårt, man får äta så mycket gott. Och mitt sötbehov är ju borta. Det är som det står, tar ca två veckor att bli av med det. Så nu har jag inget sug efter godis. Äntligen!!! Bakar mitt Fröbröd ofta, så lätt.
Men vi hörs imorgon igen! Kram H

Inga kommentarer: