Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

02 mars 2012

Träning

Började morgonen med att cykla i HÅRD motvind till Friskis. Nu har jag verkligen kommit in i det här att köra på gym. Så kul när man ser resultat, dock inte lika mycket på vågen som jag hoppats på. Men det kommer väl:) men hellre att man blir fastare än att dallret hänger:)
Vet inte om ni har koll på det här att träna, men jag fick höra från en kund härom veckan att man ska bara värma upp lite kort innan man börjar köra styrka hårt. Jag har ju börjat med att gå o springa på löpbandet i 30-40 minuter, sen kört styrka o sedan avsluta med ytterligare 30-40 minuter på bandet. MEN det ska jag inte göra ifall jag vill förbränna o få fina muskler. Hon berättade att man inte ska trötta ut sina muskler före uppbyggandet, utan trötta ut dem efter. Man förbränner bättre och musklerna blir smidigare. Alltså jag vet inte, men det hon sa lät bra;) Så nu kör jag fem minuter på bandet o kör hårt med styrkan för att sen avsluta med konditionen. Hoppas att jag rätt! Kom med mera goda råd ni där ute!!
Ha nu en super trevlig helg!
Det ska jag ha:) kram kram

Inga kommentarer: