Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 oktober 2009

Julmarknad

Är ledig imorgon, då ska det bakas och göras julgodis. Vi ska ha en julmarknad i Lagerlunda lördagen den 31 october. Förra året hade Johanna och jag ett bord med hemmagjort godis och saffrans skorpor. Det gick lysande. Så nu är det bara att smälta choklad, hacka nötter, fylla formar, baka knäckebröd och... så ledig är man ju inte! Men jag tycker det är så kul. Maja får hjälpa till, det tycker hon är spännande. Johanna gör så fina ettiketer med stämplar så det ser så där gammaldags ut. Vi ska fortsätta med bakandet i helgen. Hela lördagen är bokad för det. Om vi nu är pigga förstås. Vi ska ju nämligen ut på fredag, med en hel bunt vältränade tjejer från våran airobicsklubb. Klubben firar 10 år och det ska vi fira med en helkväll på bomullsfabriken. En stor eloge till min Anders som ställer upp på att ta hand om Edvin och Ella så att Johanna kan följa med och slå klackarna i taket. Hoppas nu det går bra, Maja får väl stötta;). Kanske ska vi glömma mobilen hemma...
Det var ju inte igår man va ute om jag säger så, vet inte när det var. Hoppas iallafall på en jätte kul kväll och före kl 03 ska jag inte sätta nyckeln i låset...

1 kommentar:

Tant Grön sa...

Det låter jättekul! Bakning och fest, kan det bli bättre :-)

Joho då, jag har hittat hit med hjälp av en viss fru E

Hoppas ni får en helkul kväll.