Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

19 oktober 2009

Medicin inköp

Har denna helg fixat inköp av olika medikamente. Utlandresor får en ju att alltid tro att det behövs medicin. Är ju aldrig sjuk annars, men det brukar aldrig slå fel. Jag får alltid en dunder förkylning. Beror nog på AC. Det är bättre med en vanlig takfläkt faktiskt. Så nu har vi med oss Panodil, panodil barn, näsdroppar, resorb, dimnor(diarre),kylbalsam, postafen. Resorb är nog bra att börja varje dag med. Speciellt för Maja som är dålig på att dricka vatten. Dem frågar ju alltid om man ska ta "dukoral"tror jag att den heter. Men den är ju för kolera. Och vad jag vet så ska jag inte dricka annat än flaskvatten. Många tror att den hjälper mot turistdiarre också men vad jag har läst så är det inte så. Tror att många är så rädda eftersom Thailand ligger så långt bort. Ta alla sprutor som man får typ. Det är tydligen lika stor "risk" att få gulsot i ex grekland, turkiet och egypten, men då tar man inga sprutor, inte ens till barnen. Det var ingen som sa till mig när vi åkt till grekland att Maja kanske behöver en spruta. Men så länge man inte ska ut och vandra i djungler eller träskmarker så är det nog ganska säkert hoppas jag.

Inga kommentarer: