Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

22 maj 2011

Lördagens mat







Till förrätt blev det grillade pilgrimsmusslor. Faktiskt första gången jag lagade det. Jag gjorde en egen dressing till. recept: Fin hacka två vitlöks klyftor och en röd chili. Lägg i en liten skål och häll på 3 msk olivolja och saften av en halv citron. 1-2 tsk socker och lite balamico citron. Låt dra några timmar i rumstemperatur. Till detta serverade jag några skivor lufttorkad skinka, grillade sparrisar och ruccolasallad. 


Till huvudrätt blev det grillad kycklingfilé, rostade rotsaker och en enkel men god sås. Sås: 1 burk fet creme fraich, 1 dl grädde, 2 msk kalv fond, 2 vitlöks klyftor, 2-3 msk konjak och lite balsamico salt/peppar. Och så fick man mat i magen denna lördag också, visst är det fantastiskt!

Inga kommentarer: