Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

17 januari 2010

afrikans dans

Testade något så roligt som afrikans dans idag. Mycket garv kan jag säga. Rumpan och höfterna gick ju inte i takt till trummorna alla gånger. Men så svettiga vi alla blev. Jag kan varmt rekomendera alla att testa. Skit kul, faktiskt. Och nu har jag varit på vårat vanliga gympa pass. Dubbel träning idag, så nu ska väl kilona försvinna som på något sätt satt sig lite överallt efter både semester och jul. Är ju väldigt duktig på att peppa andra att köra GI, men NU så är det dags att själv göra det också. Hårda tag. Fick en tankeställare efter att ha testat Wii fit. Då måste man ju väga in sig första gången man kör så jätte kul när min Wii figur damp ner som en fet köttbulle. Maja:"Mamma, varför är din gubbe så rund och min som en pinne?" jätte kul, verkligen. Men nu så ska det bli andra bullar. Man måste ju komma till en punkt där man känner att nu är det nog, och dit kom jag då. Målet är tio kilo fram till svägerskans bröllop i slutet av maj. Vet ju av erfarenhet att det går ganska lätt om man bara är konsekvent. Så nu kör vi!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vart var du o dansa afrikansk dans?
Var du på rörelsegruppen?
Har provat det ett par gånger,visst är det roligt?
Anette