Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

28 januari 2013

Lakritspulver

Vad jag har letat....men till slut hittade jag lakritspulvret. Jag gjorde en pannacottan och den blev jätte god. Men kanske ska jag ha i lite mera pulver nästa gång.
Jag gjorde efter ett vanligt recept på 4 dl grädde, men tog lite mindre socker i eftersom lakritspulvret är ganska sött. Till detta serverade jag en nötblandning. Hacka mandlar, valnötter och pinjenötter, blanda i kokos och fräs allt i panna med mycket smör. Låt kallna och toppa pannacottan med nötterna och hallon.

Sedan gjorde jag en förrätt i helgen som blev lyckad.
Filodegskorg med ädelost o nötter. 4 portioner
Ta filodegen och skär upp varje ark i fyra delar. Pensla varje ark med smält smör blandat med olja. Lägg arken i en portionsform och låt kanterna hänga över. Stek en halv zucchini som du tärnar i olja. Hacka valnötter(8st) , 4 dadlar, och 140gram ädelost. Fyll formarna och gratinera i ugnen (200grader) i ca 8-10 minuter. Så gott!!
Bilden på förrätten tog jag innan jag gratinera dem, glömde bort sedan att fota både den och huvudrätten. Vi var såå hungriga:))

Kram H






Inga kommentarer: