Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

10 januari 2013

Lchf recept gratäng med smak av fetaost

Igår gjorde jag en gratäng med kyckling, zucchini, purjolök o fetaost. Resultatet blev jätte gott:)
Här är receptet för en normal stor gratängform


Strimla 2 stora kyckling filéer som du bryner i stekpanna. Lägg dem i botten på formen.
Sedan tärnar du två små zucchini, hackar purjolöken och fräser dem lite lätt o salta o peppra. Lägg över i formen.
Mixa sedan ett paket fetaost med 2 msk soltorkad tomatpure, 2 dl cremefraich, ca 1 1/2 dl grädde och vitlökspulver. Häll smeten i formen och toppa med riven ost.
Grädda i ugnen 200 grader i ca 25 minuter. Till detta serverade jag lite bulgur.
En enkel men god gratäng som får följa med till jobbet i matlådan idag:)


Smaklig spis!

Kram H

Inga kommentarer: