Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

25 januari 2013

Och kvällens mat....

Blev lamm med rotfrukter. Maja skrek av glädje....det bästa hon vet!
Jag brynte lammfileerna i smör och la dem på en ugnsplåt. Jag smacka in dem i vitlök och rosmarin. Ugnen på ca 150 grader till dem når 60 grader.
Jag skar sötpotatis, palsternacka och morötter i stavar och la på hela vitlöksklyftor i en form. Häll på olivolja och strö på rosmarin och salt. In i ugnen tills dem mjuknar.
Såsen jag hade till är den gamla vanliga;)
I en kastrull, 2dl crème fraîche, 2 dl grädde, 2 msk kalvfond, 1 msk balsamico crème, vitlök. Låt puttra upp o smaka av, med antingen mera balsamico eller fond.
Jag bara njuter av så god mat:)

Och så ett vin tips!
Håll till godo mina vänner:)

Kram H



Inga kommentarer: