Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

09 januari 2012

Ätbart o inte ätbart!

 Trettondagen var vi i Västerås som vanligt:) Och himmel vilken god mat vi åt. Tyvärr missade jag att fota förrätten, men vi fick "Ceviche". Rå lax som marinerats i citron/lime saft tillsammans med avocado o mango. Mumsigt! Till huvudrätt hade vi gjort en krämig risotto med lax. Lägger upp receptet sedan. Och till efterätt fick vi melonsoppa med "isberg" och "musslor", jätte smaskiga musslor kan jag lova!
Allt var JÄTTE GOTT...!!





Kanske dem här godingarna inte smakar lika ljuvligt som dem ser ut...hahaha! Men så roligt det är att leka lite:) En annan lekte med ofärgad trolldeg när jag var liten. Lite annat idag, va?

Ska snart ut och åka skridskor med Maja och Iris. Sista lediga dagen, sedan börjar skolan imorgon. Lär bli tufft att gå upp kvart i sju nu när man sovit till halv tio sista veckan. 
Men men...det är skönt att det blir vardag också. Och lite närmare sommaren är vi ju nu när vårterminen börjar!
Ha en härlig måndag!
KRAM

Inga kommentarer: