Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

12 januari 2012

Frukost strul!

Förstår inte varför det ska va såå svårt att äta en liten liten smörgås till frukost!!!
Är det nån mer som har en unge som man får tjata o tjata för varje tugga som ska ätas?? Jag bara undrar. Skulle bli jätte glad för lite tips för att slippa detta morgon strul. Är så tråkigt att vi ska bli osamms! För det blir vi nästan varje morgon nu när skolan börjat.
Jag tror att min älskade dotter behöver vara vaken ganska länge innan hon blir hungrig. Men vem har lust att gå upp ännu tidigare än vad vi gör!
Jag tror att från imorgon så ska jag testa med att skicka med en smörgås, så får hon äta den på första rasten. Vad tror ni om det?
Jag VET att man aldrig ska bråka om mat, men det är inte så lätt. Vill ju att hon ska få i sig mat så att hon orkar skolan:)
Men jag lovar att skulle jag servera kanelbullar så skulle hon äta tio!! Jag lovar...:)
Kanske vore nått....Hahaha!!
Men allvarligt, det är inget kul att börja varje morgon med skrik o gap, för det blir det.
Nu testar vi att hon får ta med en smörgås så får vi se om det funkar. Lovar att återkomma om resultatet.

Nu är det snart helg (igen), vart nu denna vecka tog vägen. Det blir julgransplundring i helgen. Nått som vi i Aktivitetskommiten fixar varje år. Hoppas nu på många barn!!
Ni som bor i Lagerlunda kan höra av er till mig om ni missat lappen i brevlådan.

HA EN FORTSATT BRA DAG!!
KRAM

Inga kommentarer: