Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

21 januari 2012

LCHF recept!

Fylld fläskfilé med fänkål,lök & äpple!
 Jag skar upp file´n på längden och fyllde med fänkål, lök & äpple som jag finhackat o fräst upp med smör. Sedan la jag på färsk basilika och rullade ihop, tyvärr hade jag inget snöre hemma så det fick bli grillpinnar(!) men det funka det med!


Lägg file´n i en ugnsäker form o in i ugnen i ca 25 minuter, eller tills du ser att den är klar:)


 Till detta serverade jag blomkålspure. Där kokar jag den färska blomkålen i små biter i grädde. Häll av grädden när den är färdigkokt och mixa med smör och salt/peppar.
Såsen gör jag på mina favoriter. Italiensk kalvfond och basamico creme!
2 dl lättcremefraich, 2 dl grädde, 2-3 msk fond, 2-3 msk balsamico creme. 1 klyfta vitlök.
Koka upp allt o smaka av med salt o peppar. Den blir såå himla god. Nästan så man vill slicka av fatet:)



                                                                      
   Och så här ser resultatet ut!



Min egna tacogratäng!
Jag bryner aubergin i smör....



...Lägger upp i en form. På det lägger jag hackad paprika och zuccini som jag har brynt.



Sedan på med den brynta köttfärsen med tacokrydda.

Sedan blandar jag ihop cremefraich, grädde, majonnäs, ajvar, hackade fefferoni, vitlök och häller det över. På med tomater och riven ost. In i ugnen i ca 20 minuter i 200 grader.
Detta gör jag ofta och i stor form så att vi får matlådor.
Lycka till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Just nu pågår Dagens Blogg Tävling hos mej. :) Jag lottar ut 1-3 vinnare den 24/1 runt 19-20tiden.
Gå in under kategorin "Tävlingar" för att vara med! :)

(Gillar du ej sånna här kommentarer så ber jag om ursäkt!)
http://annaalicious.blogg.se