Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

21 januari 2012

Fyllda fläskfil´e rullader

O vad gott detta blev!
Jag skar upp fläskfile´n i ca 3 cm stjocka skivor som jag sedan bankade vettet ur:) Jag kryddade skivorna med basilika och svartpeppar och klickade sedan ut vitlöksost och rullade ihop dem. Stekte i smör, först på hög värme för att få en fin yta och sedan sänkte jag och lät dem steka färdigt. Till det gjorde jag blomkålsris. Riv kålen och lägg i "riset" i kokande grädde. Låt koka i ca 5-10 minuter. provsmaka, det ska inte bli helt "mosigt". Häll av grädden och i med en klick smör o lite vitlökskrydda o salt. Jag gjorde min helt suveräna super goda sås till, om jag får citera min dotter:)  Receptet på den finns i tidigare inlägg. Den med italiensk kalvfond o balsamico creme!
Balsamico cremen är ju även super god att ringla över salladen med!
Lycka till!

1 kommentar:

Skanegrabben i Malmö sa...

Hejsan

Mums, dessa filéer ser goda ut. Skall prova receptet.