Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

26 februari 2012

Helgen som gått.

Och den gick som den brukar...lite för fort:)
Lördagen firade vi min farfar som fyllde 94 år. Tänk att få bli så gammal! Hör lite dåligt gör han allt, annars är han ganska så pigg. Han fick choklad praliner som innehöll wiskey, men med sin dåliga hörsel så trodde han att det skulle va en flaska med det innehållet...lite besviken blev han allt:) Min bror skulle komma på eftermiddan med tårtor till alla på hemmet. Det missade vi dock då Maja inte ville missa sin fotbollsträning.
Lördagen fortsatte med att vi bastade på kvällen. Är så nöjd med våran infraröda bastu. Vi åt en trerätters middag och tittade på melodifestivalen. Som gick som Maja ville...Danny var ju bäst! Synd om Charlotte som jag tyckte förtjänade ett bättre slut. Men efter förra veckans fiasko så kan det ju sluta hur som helst. Jag tror nu att det kommer att stå mellan Danny och Loreen. Vad tror ni??



 Min mamma hade dem här kaffe kopparna i sitt skåp. Blev helt kär i dem. Hoppas att hon fattade vinken;)

 Dem har vuxit en bit, våra kära marsvin. Nu vågar Maja lyfta upp dem också. Innan var det alltid jag som fick ta upp dem och ge dem till henne. Bortskämda blir dem med bladpersilja. Räcker med att jag öppnar kylen och prasslar med påsen så blir dem helt galna och nästan klättrar ur buren, hahaha!!


 Förgyllde min öppna spishylla med ett knippe vita tulpaner. Kan inte få nog!


Söndagen har vi varit ute och klippt våra äppleträd. Ett jobb som tar sin lilla tid kan jag säga. Anders höll på att slå ihjäl sig. Tappade balansen och for ner o fastnade i stegen. En mörbultad och skrapad man sitter nu och kollar på fotboll. Tur att det inte blev värre än så. Maja lekte lite fotomodell under tiden. Min söta prinsessa blir ju toppen på alla kort:)
Och så var denna helg slut. Hoppas att ni har haft det bra och hunnit njuta i solen.
Nu kör vi för en ny och härlig vecka.
Kram

Inga kommentarer: