Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

04 juli 2009


Då ska det tältas. Det var några år sedan ska jag säja, men så enkelt det var att sätta upp det.
Jag minns mina föräldrars tält som var ett ex antal pinnar med olika färger, innertält och yttertält med plastfönster och gardiner.
Som ett litet hus, fast i tyg. Idag lite smidigare, bara två pinnar!!.
Fast nästa gång,(om det blir nån mer gång vill säga)så ska det med tjocka madrasser.
Liggunderlag och tunna bäddmadrasser duger inte.
Man ligger ju som på betong, känns så iallafall. Tält grannarna såg vi tog ut tjocka madrasser,dem hade varit med för kan jag lova.
Annars var det ganska mysigt att sova i tält om man frågar Maja.
Hon väger ju som en fluga, så hon sov nog riktigt mjukt, bortsett från oss andra.
Bli vädret bra nästa vecka så kanske det blir någon natt till i tält,( fast med tjockare madrasser!!)

Inga kommentarer: