Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

12 juli 2009

Undenäs/Askersund


Så var det dags för konfirmation igen. Erik ville följa sin syster Anna i fotspåren. Fyra veckor kring Undenäs med kanotpaddling och vandringar, låter väl kul;)
Fast så kul i kyrkan tyckte nog inte alla barnen. Ungdomarna höll i sång och teater, dem var jätte duktiga. Men så var det alla dessa psalmer... Maja efter ett tag, "måste dem sjunga och sjunga, jag blir tokig"!! Sara och Maja satt och roa varandra under tiden.






Majas kusin Erik och sin Farmor och Farfar(Majas också).
Maja tyckte det var väldigt kul att Erik hade klänning,"så pinsamt"





Vi åkte ju till Askersund efter att vi varit i Undenäs.
Och det var tur att vi inte tältade för det regnade nästan hela lördagen.
Stugan som vi hyrde var inte mycket större än Majas lekstuga,så det var bara att kura ihop sig där inne. Maja var snäll och hjälpte till med potatisen. Hon tvätta av dem med diskborsten... men fina blev dem.





Här sitter jag utanför den lilla lilla stugan.
Hela kvällen sen så spelade vi kort. Maja satt i sängen och titta på film.
Förstår inte varför det ska va så svårt att vinna över Anders i kort.
Nio av tio gånger så vinner han,fattar inte!!, fast det kanske är tur för ni som känner Anders vet att han inte spelar för skojs skull... say no more!!

Inga kommentarer: