Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

15 juli 2009

Omelett med röra

Här kommer en väldigt enkel GI rätt.

Recept 2 per

Omelett av tre ägg och 2 msk grädde.
krydda efter smak. Ha i ex franskaörter.
Stek den på båda sidor, vänd den med hjälp av en tallrik.

Röra:
En burk kräftstjärtar el räkor
En halv liten burk keso
3 msk majonäs
1/2 dl creme fraich
lite dill
salt och peppar
ibland har jag i finhackad färsk chilli.
Lägg röran på omeletten och rulla ihop till en rulle,
dela den på mitten och servera med en enkel sallad.

En annan röra:

Stek ett paket bacon, låt rinna av på papper.
Blanda med:
1 dl creme fraich
3 msk majonäs
lite hackad gul lök
peppar och lite salt

Inga kommentarer: