Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

25 augusti 2009

Göteborg

Hade en jätte kul helg i Göteborg. åkte iväg så fort Maja var klar med sin debut i simskolan, som förövrigt gick jätte bra. Hon ville inte först gå men efteråt så tyckte hon att det var skoj.Som tur vad, för inte är det billigt att låta dem små liven lära sig simma.
Men iallafall så bar det iväg till Göteborg, med ett första stopp i gränna för att fylla mitt polkaförråd;) lite kaffe & glass och iväg. Det är tur att det finns DVD i bilen annars hade vi nog inte kommit så långt...
Efter incheckning på hotellet så bar det iväg till Liseberg. Barnen fulla av förväntningar. trodde nog att det inte skulle va så mycket folk så här i slutet av sommaren, men inte då, alla var där. Långa köer som barnen inte uppskattade, men lite tålamod så blev det många turer. Maja är galen i att åka och gärna när det går fort. Hon åkte även stora bergbanan och var helt oberörd efteråt, "den var väl inte så farlig mamma"!. Själv så åker jag inget som snurrar runt runt, eller går upponer, eller rakt upp i luften, bergbanan OK slänggungan åker jag inte igen, Pariserhjulet ser oskyldigt ut men icke, fy vilken höjdskräck! höll mig krampaktigt i stolpen i mitten, med barnen skrattande, jätte kul!!
Kan säga att det smakade otroligt gott med "cosmopolitan" som jag tog på hotellet senare sittandes säkert på marken;) Maja planerar redan för nästa tripp till Liseberg. Kameran krånglade lite idag så det kommer kort från resan senare.

Inga kommentarer: