Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

16 augusti 2009

Kräftskiva


Den årliga kräftskivan var det dax för igen.
Denna gång hos Peter & Lina i Brånnestad.
En jätte god fördrink som såg otroligt maffig ut i detta fina glas.
Kan säga att den var INTE svag, sedan åt vi flera goda pajer innan det var dax för att hugga in i kräftisarna.




"Rutiga maffian", kan ju undra om dem snackat ihop sig innan...
Från vänster Peter, Patrik, Anders och Magnus.




Min tallrik med kräftor och räkor...



...och efter slakten! Åt mest räkor faktiskt, otroligt gott att doppa dem i aioli.



Peter har en dåld talang som gärna visas upp för oss.
Nämligen att trolla! Och i år fick vi veta hemligheten, som jag inte tänker tala om.
Så det så!

Inga kommentarer: