Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

22 september 2010

Två GI gratänger


En tacogratäng, recept: Bryn ca 500 g nötfärs med en påse taco krydda. Ta fyra stora paprikor och dela i halvstora bitar. Lägg dem i botten i en form. På med köttfärsen. Hacka 4 tomater, lök och fefferoni. Blanda 2 dl creme fraiche och 5 msk majonnäs, tillsätt 200 g riven ost och rör om. Blanda ner tomat,lök och fefferoni hacket. Lägg uppepå köttfärsen. Grädda i 225 grader i ca 25 minuter. Smaklig måltid!



En egen påhittad utav vad jag hade hemma. Recept: Dela två kycklingfileér i mindre bitar. Fräs på dem och krydda med curry. Lägg i en form. På med kokt färsk broccoli, paprika i delar, 1 gul hackad lök. Blanda 2 dl creme fraiche och 2 dl grädde, blanda i curry och salt & peppar. Häll på och toppa med riven ost. Det blev jätte gott! Jag älskar curry så det här blev en favvo.

1 kommentar:

Ajdinsmamma sa...

Mmmmm så gott det ser ut :)

följa varandras bloggar?