Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

06 februari 2011

Lördagens mat...

...blev örtfylld fläskfilé med jordärtstkockspuré och parmesanflarn.



Recept: Fläk ut filén och fyll den med färska örter, vitlök, salt & peppar. Rulla ihop som en rulltårta och bind ihop med snöre. Bryn i stekpannan och sedan in i ugnen i ca 30 minuter i 200 grader. Jordärtskockpure: Skala och dela i mindre bitar. jag koka dem i lite grädde och kalvfond. Häll av lite och ta stavmixern. Riv parmesanost och blanda i purén. Salta & peppra. Flarn: lägg riven ost i en liten hög på smörpapper, in i ugnen tills dem smält. Lycka till!  

Detta vin passade jätte bra ihop med maten, men det var inte lika gott att enbart smutta på det efteråt. Men smaken är ju som baken, eller hur!!

Inga kommentarer: