Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 februari 2011

Söndagmorgon



Ett hett tips om ni har några påsar saffran över sen jul, gör saffrans scones, så himla gott!!
jag gör efter "Leila´s" recept. Hon har råsocker i degen och strör det även på ihop med mandelspån.

Vad tyckte ni om "mello" som va igår? jag tippa alla fem rätt, och fick slut resultatet rätt också, så hur bra är jag, hahaha!! Men man kan ju alltid undra hur alla andra bidrag har låtit om detta är dem tog med!? Men smaken är ju som baken, delad! Alla tycker så olika, Maja blev förstås Jätte glad när Eric Saade gick till final, och det var väl ganska väntat. Hur den än hade låtit. Själv tyckte jag att Sara Varga lätt OK, den kommer nog att ta sig ju mer man hör den, ni kommer väl ihåg "snälla snälla". Då fattade man ingenting, men jag bara älskade den efter ett tag. Men det är ju en delfinal kvar och jag tror nog att vinnaren kommer där, hoppas jag iallafall, för än så har ingen stuckit ut så man känner att detta är DEN RÄTTA!!

Nu ska jag gå o packa, Maja och Jag ska ju ut och åka båt, en liten tripp till Mariehamn tillsammans med Johanna och barnen. Ska bli jätte kul att byta miljö, även om det skulle varit betydligt skönare att få åka till värmen nu när det är 16 minus(!)ute. Men jag får väl beställa en paraply drink och drömma mig bort...
Ha en skön söndag alla! Kram

Inga kommentarer: