Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 april 2011

Härliga onsdag!

Och så var denna härliga o soliga onsdag snart till ända. En dag kvar att jobba sedan får man lite påsk ledigt. Men först ska jag fixa lite påskkärrings kläder till dottern. Vart jag nu la förklädet nån stans. Har man tur så slipper man följa med på rundturen imorgon. Hon blir ju faktiskt sju år i sommar(!) och är ju så kaxig annars. Så vi får väl se hur det går med den saken.
På fredag åker vi till Västerås och firar påsk med alla där. Ska bli jätte kul. Men det blir INGEN påskmat!! Vi brukar dela upp en tre rätters mellan oss tre par. Denna gång har vi efterrätten. Och vi brukar ha ett tema och denna gång så är det AMERIKANSKT som står på menyn. Spännande, eller hur!? Har bestämt vad jag ska fixa men återkommer om det för änsålänge är det hemligt. Hittade även ett dessertvin från USA (fanns ett!) Ser fram emot fredag!

Helgen lär väl springa förbi som vanligt, speciellt när det är mycket bokat. Påskdagen har vi tänkt ha en LOPPIS här i Lagerlunda. Och vi lär ju få kanon väder, hurra!! Så jag håller på att rensa lite i källaren. Mycket barnkläder, barnsaker, krukor och mycket annat. Fattar inte hur fort det blir fullt där nere(?)!! Så har DU lust att bli av med lite på loppis så är DU välkommen. Ta med eget bord, kl 10-14 kostar 50:-. Hoppas verkligen att det blir lyckat. Har ingen lust att släpa hem alla sakerna igen(!):)fniss! Har kanske hänt nån gång förrut, fråga A.

Vet inte om ni har kollat på mästerkockarna, men jag älskar ju alla matprogram. Tyvärr så vann ju inte min favvo JENNIE!! Men tror som med andra tävlingar att det kan va bra att bli tvåa. Hon verkar ha öppnat alla dörrar och önskar själv att jag hade hennes mattalang. Synd att det är slut nu. Gå in på hennes blogg KALASGOTT! Fantastiska recept!!
Ha en härlig PÅSK alla vänner!! Kram kram

1 kommentar:

Heidi sa...

Roligt med loppis, får se om jag hinner med en sväng till gamla krokarna. Jag kollade också på sveriges mästerkock hon var duktig jennie, kul med hennes hemsida. såg att ditt inlägg var med genom facebook...på hennes sida!!
Kram