Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

08 juli 2012

limedream...mums va gott!

Limedream!
 Gjorde denna efterätt även till midsommar. Den är så god. Hittade på den helt själv!
recept till fyra personer
1. vispa 3 ägg gulor med 1/2 dl socker i en värmetålig bunke över ett sjudande vattenbad tills det tjocknar.
låt svalna och vispa sedan i en burk(250g) mascarpone ost och ca 3 msk limecurd.
2. vispa dem tre äggvitorna till ett hårt skum och vänd ner det i ostsmeten.
3. varva sedan smeten med jordgubbar eller hallon med smulade mandelbiscotti.
toppa med citronmeliss.
Lovar dig att du kommer att älska denna efterätt!



Ny myshörna:)

 Har fått en ny hörna i trädgården:)
Min så kallade roséhörna! 
Anders och svärfar fixade den i början på veckan och när vi åkte hem från Gränna svängde vi in på Ikea och fyndade dessa snygga stolar för HALVA priset! 299:- ett FYND:)
Ska nu bara hitta ett snyggt litet bord(det på bilden ska jag inte ha)
Har ni nått tips på nått litet bord?? Gärna i plast eller i stål.




ENOTEKET

Var på min favvo resturang, "Enoteket"förra veckan med några tjejkompisar.
Åt deras otroligt goda fiskgryta, så sjukt god.



Kortveckor!
Jobbar nu i några veckor mån till onsdag. Så sjukt skönt! jobbar tre ledig fyra, inte helt fel.
Ska inte ha nån hel vecka ledigt, planerar ju att åka till thailand i september när jag fyller 40(!)
Så jag spar min semester till dess:)
Jag vet att det inte är den bästa årstiden att åka till thailand(regnperiod), men jag hoppas att det inte kommer att regna hela tiden:)  Vet ni nån som åkt just den här perioden och kan tala om för mig hur vädret är. Kom gärna in hit och lämna en kommentar då, skulle bli glad då:)

KRAM H

Inga kommentarer: