Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

30 juli 2012

Risoni med fläskfilé

Ett tips på en väldigt god pasta rätt!

Jag kokade risoni (ser ut som ris)
Fräste en gul lök, tärnad zuccini, hällde i en liten burk zetas paprika/oliv hack, och strimlade soltorkade tomater. Salta o peppra. Hällde upp det på ett stort fat och blandade det med pastan. Sedan la jag på grillad fläskfilé som jag skar i tunna skivor. Blev fantastiskt gott:)
Hade jag haft mozzarella så hade jag tagit det också. Men jag tog vad jag hade hemma:)

Brukar ju köra LCHF, men som vanligt när det är semestertider så går det inte lika bra...Hahaha:)
Ska ta tag i livet från måndag nästa vecka. Får ju gäster till torsdag som stannar några dagar. Då blir det gourmé mat för hela slantan....;)

Köpte nya jogging skor igår, så nu lär det gå undan i spåret. Då är det ju lättare att få äta gått när man kan springa bort kalorierna:)
Men först ska jag planera menyer till norrlänningarnas ankomst:)

Kram H

Inga kommentarer: