Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

01 augusti 2012

Happy girl!

En sån glad tjej!!
Myser i sin Onepice....:) hittade äntligen en som INTE var stor som ett hus;)
Sedan blev hon super nöjd för sin nya sparkcykel, den gamla hade gjort sitt!
En snygg kjol o topp från mormor o morfar plus pengar som hon vill ha till resan. Hela första säsongen av SOLSIDAN....hon älskar den serien:)
Plus en hel del mera saker.

Sedan gjorde jag en supergod o smarrig tårta. Jag gjorde två kladdkakor i två olika storlekar. Sedan gjorde jag en Chokladkräm, där jag i en kastrull la i 6 st ägg gulor, 1 1/2 dl socker, 1 1/2 dl grädde. Låt sjuda upp o vispa tills det tjocknar lite. Lägg sedan i 200 gram smör och 150 gram choklad o rör om tills det har smält. Låt svalna.
Jag la smeten mellan bottnarna och lite uppepå. Sedan dekorerade jag med hallon och spritsade grädde runt.
O my...vad god o sliskig den blev...:)
Ingen LCHF kan jag lova....men det är ju kalas....!!!

Ska ta mig ett glas vin o sätta mig på altanen:)

Kram H

Inga kommentarer: