Majasrum

Majasrum
Välkommen till min blogg. Här blandar jag friskt av allt jag tycker om. Mat, inredning, resor, hår, och så klart min familj!

20 augusti 2012

Kvällsmat

Ikväll tog jag vad jag hade o "slängde" ihop en gratäng.
Resultatet blev följande:
Jag skiva aubergine o stekte i olja, la dem i en form. Sedan hacka jag lök, champinjoner, grönpaprika o skar några kycklingfiléer o ett paket bacon som jag fräste i olja. La allt i formen. Sedan rörde jag ihop en liten burk crème fraich, 3 msk majonäs, 1 dl grädde, 3 msk ajvar, 2dl riven ost o så lite vitlök o peppar. Hällde allt över, o in i ugnen i ca 20-25minuter i 200 grader.
Till detta gjorde jag "pasta", hyvlade en zuccini som jag la i ett durkslag med salt över så det vattnades ur lite.
Peppra o servera till gratängen!
Blev jätte gott o LCHF är det ju också!
Smaklig spis:)
Kram H

Inga kommentarer: